Ugrás a fő tartalomra

Napokig

éjszakába nyúlóan bújtam az internetet, nézegettem képeket, hogy milyen legyen a legkisebb helyiség dizájnja. Annyi nagyonzöld képet végignéztem, hogy már fájt a szemem. A sok zöld kép között felbukkant egy kék.
Ááááá, de jó! Még a szemnek is kellemes, micsoda felüdülés a sok burjánzó, barokkos, fülledt zöld és arany után ez a kék. Felüdít, megtisztít, átmos, jó elmerülni benne. Mint a tenger. 
Megvan, ez az, ez kell a zuhanyzóba! Ilyen lesz a zuhanyzónk!


A kérdés csak az, hogy hogy lehet ilyen tenger mintásra megcsinálni a falat. A legkézenfekvőbb megoldás a tapéta. Megveszem tekercsben, viszonylag könnyen, gyorsan olcsón olyanná varázsoljuk a zuhanyzót, mintha a nagy vízben lennénk.
Nekiálltam hát tapétát keresni. Hosszú évekig nem mentem tapéta közelébe sem, úgy tűnt, a '80-as évek kis virágcsokros tapétái egy életre elvették a kedvem az egésztől. De be kell látnom, ezen a területen is sokat változott a világ, most már gyönyörű tapétákat lehet kapni. Ha csak úgy bele a vakvilágba kellene tapétát vennem, nagy bajban lennék, nagyon nehéz lenne választanom. De pontosan tudom, milyen tapétát keresek, melyik az az egy, amit keresek, és így még nagyobb bajban vagyok. Tűt keresek a szalmakazalban, miközben lehet, hogy nem is létezik az a tű.
(Ilyen hülyeséget is csak én tudok kitalálni! Ahelyett, hogy vennénk egy kék csempét, azzal 1,60-ig, vagy, hogy még durvább legyen, egész a plafonig kicsempéznénk a zuhanyzót, elmondanám a kisasszonyoknak, hogy nézzétek, majdnem olyan, mint a tenger, és akármilyen meggyőzően próbálnék mosolyogni, látnám a szemükben, hogy a hangsúly a MAJDNEMen van, könnyen, egyszerűen megvalósíthatnánk, megvan erre a séma, barkácsáruház, csempeosztály, kék csempe, fehér fuga, vagy királykék, csemperagasztó, jön a burkoló, a szomszédban is ő csinálta, mondjuk nem mindenhol lett egyenes, meg nem is úgy vágta ki a csöveknél, ahogy kértük, de nagyon rendes ember, és legalább ki lenne csempézve, új, tehát szép is, örülhetnénk.)
Hosszas keresgélés után végre találtam víz mintás tapétát. Végre! Ráadásul itt a bizonyíték, íme, milyen jó ötlet, lám, másnak is eszébe jutott a vízalatti fürdőszoba. (Nem mondom, hogy teljesen következetes volt az ötlet kivitelezésekor, de végül is csak egy tapétakatalógusról van szó, valószínűleg ez a fürdőszoba csak egy számítógépen létezik.)


A nagy öröm elmúltával alaposabban is szemügyre vettem ezt a tapétát. Hát kiderült, hogy van ezzel több baj is. Például, hogy kifutó modell volt, és mostanra már el is fogyott. Van egy másik változat, ami gyakorlatilag ugyanaz, mint amire felfigyeltem, csak még förtelmes narancssárga pacák tengeri csillagok is vannak rajta. Pedig nekem már azok a gondolom buboréknak szánt pöttyök sem tetszettek rajta. Mit keresnek azok ott?

Kép innen
Kép innen
Ok, beláttam, hiába nézegetem hosszasan ezt a képet, sem a tengeri csillag nem fog eltűnni a tapétáról, sem a buborékok. (De legalább megpróbáltam :-) Akkor keresem máshogy.

Posztertapéta. Legfeljebb veszünk kettőt, az biztosan elég lesz, hogy körbetapétázzuk a zuhanyzót.
Először ezt találtam. Víz mintás tapéta.

Kép innen
Felrakva így néz ki. Mintha egy óriási pohár vízben lötyögnénk. Remélem, ilyesmi csak Csodaországban fordul elő Alízzal, nálunk inkább nem.

VÍZ-MINTÁS 400X280cm FOTÓTAPÉTA  POSZTER
Kép innen
Akkor keresem máshogy. Víz alatti tapéta. Underwater. Under the sea.
Ezt akartam? Tulajdonképpen igen. Csak hogy fogjuk kiszámolni, hogy hová kerüljön a benapozott rész? Logikusan az ablakhoz (Igen, a kis zuhanyzóba is jut majd egy nagyobbacska ablak :-). Egy poszter biztosan nem lesz elég, az meg furcsán nézne ki, ha két helyről is sütne a nap. És akkor még ott a padló, a nagy kérdés, hogy azt hogy csináljuk meg olyanra, hogy a falon lévő kép azon is folytatódjon?

Clear Blue Underwater Wall Mural
Kép innen

Azóta találtam még egy megfontolásra érdemes változatot. Nagyon vízkék, az üveg is megjelenik rajta, épp illene az üvegmosdóhoz. Egy monoton felület, könnyen, gazdaságosan lehetne szabni, vágni,


Új! 3D Blue Art Fotótapéta Tapéta Kép 335x236cm
Kép innen
De felrakva? Háááát :-/ Nem olyan, mintha egy hatalmas üvegburában lennénk? Azt inkább meghagynám Sylvia Plathnak...

Új! 3D Blue Art Fotótapéta Tapéta Kép 335x236cm
Kép innen

Tűnhet úgy, hogy nekem aztán nehéz a kedvemre tenni.
Az is :-) De nem lehetetlen!

Folyt. köv.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A meseszámok

is változnak. Mi még úgy tanultuk, hogy a leggyakoribb meseszámok a 3 (próba, királyfi, királylány), a 7 (sárkány feje) esetleg 9, 77 vagy 99 (szoba). De mostanában úgy tűnik, a 100-nak van mágikus, misztikus jelentése, az lett az új meseszám. Az épp aktuális miniszterelnök a hivatalba lépése után 100 nappal tart helyzetértékelést, az új főnök kér 100 napot, hogy kicsit legalább átlássa, mi folyik a birodalmában, az olimpia előtt 100 nappal ünnepséget rendeznek, és a post it (az a kis ragasztócsíkos jegyzetlap) is éppen 100 lapos. Ez már nem lehet véletlen. Nálunk meg néha akkora a várakozás, hogy a 4 emeletes várakozás tornyot nagyon kicsinek érezzük. Így hát felhoztam a pincéből egy használaton kívüli képkeretet, és ezt csináltam: A  post it et persze az üvegre ragasztottam, kívülről, minden reggel letépünk egy lapot a tömbről. Ezentúl a Ne irigykedj, csináld utánam! rovatban találjátok meg a könnyen, gyorsan, olcsón megvalósítható ötleteket.

Na de

egy  ilyen csapból  mibe fog folyni a víz? Egy ilyen zöld-arany csodához nem lehet odarakni egy sima fehér porcelánt. Én legalábbis nem vetemednék ilyesmire. Van nálunk egy varázsige. "Csak nyitott elmével és befogadó lélekkel  állj hozzá." Ha egy újabb lakberendezési ötletemet szeretném bemutatni a Páromnak, mindig így kezdem. Hidd el, tetszeni fog, csak elég nyitott elmével és befogadó lélekkel kell hozzáállni. Az esetek 90%-ban működik. (A fennmaradó 8 - 9%-ra érvként ott van az, ami a korábbiakban már bizonyított, az "emlékszel, először azt is hogy lerondáztad, aztán kiderült, hogy tök jó". És van 1 - 2%, amikor semmi nem segít. Ilyenkor gyakorlom az elengedést, hagyom az egészet, és nem búsulok, mert tudom, hogy úgyis kitalálok valami mást.) A mosdó keresésének is így kezdtem neki, nyitott elmével és befogadó lélekkel. Minden megoldás érdekelt. A fehér porcelánon kívül. Na és az üvegmosdón. Az már megvolt, pipa, azért ugyanabba a folyóba csak nem lépné

Na, mi van a plafonon?

Tégla! Erről nem volt szó, ezt nekünk senki nem mondta, pedig ez tégla. Tégla betonban. Hívtuk is az építészt, de hirtelen, hogy helyzet van. Biztatott, hogy folytassuk a feltárást, előbb-utóbb csak találunk mást is a téglán és a betonon kívül. Ha a vakolatot verjük le, széltében terjeszkedünk, és sikerül elég nagy területen leverni, akkor találhatunk egy gerendát. Ha nagy területen nem látunk gerendára utaló jeleket, akkor próbáljunk a dolog mélyére  ásni  vésni, a téglás betonban egy vashálót kellene fellelni. Ez bizony tégla És megvaaaan! Akárhogy is nézem, itt egy gerenda! Újabb telefon az építésznek, eldicsekedtünk a gerendánkkal, ő is velünk örült egy kicsit, aztán szólt, hogy keresni kéne egy másik gerendát is, és lemérni, milyen távol vannak egymástól. És ha már úgyis méricskélünk, mérjük meg azt is, milyen szélesek a gerendák. Rajtunk ne múljon. Feltártunk 2 darab, 15 cm széles vasbeton gerendát egymástól 75 centiméterre. Az a kunkori a képe