Ugrás a fő tartalomra

Kakaóvajért

a gyógyszertárba mentem.
- 20 dkg kakaóvajat kérek.
- Egy pillanat, kimérem, és hozom máris.
Még mosolyogtunk is, olyan szépen indult. A végén azért arcomra fagyott a mosoly, ugyanis én álldogáltam, nézelődtem, mosolyogtam ott magamnak, de a hölgy csak nem jött elő. Végül 8 perc (NYOLC!!!) múlva jött vissza, annyi kellett neki, hogy kimérjen 20 dkg kakaóvajat. Ennyi idő alatt egy muffintésztát simán össze lehet(ne) dobni. 
Mindegy, a lényeg, hogy kaptam, amire szükségem volt, meg sem aláztak, lekezelően sem bántak velem, ez máris jobb, mint az átlag.


Az igazi meglepetés az volt, amikor a blokkal szembesültem.

A 200g kakaóvaj 1340 Ft-ba kerül. Ez rendben is van, kerül, amibe kerül, én akartam.

De a műanyag tégelyért, amibe belerakta, miért kell 63 Ft-ot fizetnem? Kértem én puccos műanyag tégelyt? Nem kértem. Nekem tökéletesen megfelelt volna a legolcsóbb tasak is. Vagy akkor a korábban kiürült tégelyt hadd használhassam újra. Miért kell minden alkalommal újra megvennem (=kifizetnem) a tégelyt? Ennyi gombos, gyöngyös, hajgumis, kekszformás, stb. dobozra nincs szükségem.
Máskor, a másik gyógyszerész hölgy valami spéci, duplafenekű papírtasakban adta a kakaóvajat, az még a műanyag doboznál is drágább volt.

És akkor ott a magisztrális díj, szintén 63 Ft. Azért fizettem 63 Ft-ot, hogy a nagy zsák (doboz, tasak, üveg,  nem tudom, miben tartják) kakaóvajból kimért nekem a hölgy 20 dekát?!
Előjött belőlem a bölcsész, mi lehet a szó eredeti jelentése, az gyakran segíti a jelenség megértését is. A kislexikon.hu szerint nagyszerű, mesteri. Mit mondjak, tényleg nagyszerű ötlet a vásárlók lehúzására. A harmadik jelentése a városi tanácshoz, a magisztráushoz tartozó, vele kapcsolatos. És bizony, a második helyen ott az a jelentés is, amivel én találkoztam, az orvosi vény rendelkezése szerint a gyógyszertárban készítendő (szer).
Több helyen utánanéztem (nem én vagyok az első, aki rácsodálkozott a problémára), mindenütt az szerepel, hogy a gyógyszertárban készített gyógyszereknek és egyéb készítményeknek ki kell fizetni az elkészítését. Ez érthető. Össze kell keverni az összetevőit, el kell mosogatni az edényeket, stb.
Az Egészségpolitikai Fogalomtárban szereplő meghatározásban ("Magisztrális gyógyszer az a gyógyszerkészítmény, amelyet a gyógyszerész a gyógyszertárban a Magyar, illetve Európai Gyógyszerkönyv (a továbbiakban: Gyógyszerkönyv) vagy a Szabványos Vényminta Gyűjtemény (FO-NO) (a továbbiakban: Vényminta Gyűjtemény) rendelkezései alapján, orvosi előírásra vagy a Gyógyszerkönyv szerint saját kezdeményezésére készít és a gyógyszertár által ellátott betegek kezelésére szolgál.") is egyértelműen szerepel a készít szó.
De továbbra is nagyon nehezen megy elfogadnom, hogy 63 Ft kell fizetni csak azért, mert 20 deka kakaóvajat szeretnék venni.
Összesen 126 Ft "kezelési költséget" fizettem az 1341 Ft-os kakaóvajra. 9,3%.
Ha ezeket a plusz költségeket nem fizetem ki, akkor meg sem tudom venni.

Mire hazaértem, mégis egész jó kedvem kerekedett. Beugrottam ugyanis a zöldségeshez, ahol (még) nem vezették be a magisztrális díjat, és azóta azt számolgatom, hogy így mennyit spóroltam :-)



Megjegyzések

  1. Nekünk együtt kéne járni vásárolni. Csapást mérnénk a kereskedőkre. :))
    Egyébként én pont az ilyen történetek miatt rendelek már 60 %-ban a neten keresztül.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok, sajnos ez a szomorú a Magyar gazdaságban, az állam tönkreteszi a makacs Magyar kerskedő meg az helyett, hogy összefognának és tennének valamit inkább megmakacsolják magukat, az árakat vért izzadva tartják és vicsorognak egymásra, főleg amelyiknek véletlen picit jobban megy a "hülye ördögi játékban" érvényesülnie.... Szomorú igazság, el lettünk bolondítva...Ahogy a modern Petőfi Sándor mondaná "Mindent eltakar a füst meg a pénz, drága népem mond csak merre mész?" - Kőházi Ferenc - De, hogy ne csak a rosszról beszéljünk állandóan itt van egy jó hír is ha valakit érdekel méhviasz tudok eladót 2000ft/ kg Tisztított méhviasz!! Az egyetlen baj vele, hogy csak személyes átvétel lehetséges és csak Budapesten! Nagyobb mennyiség vásárlása esetén adok kedvezményt is! A részletekért küldjön e-mailt a sellbuy420@gmail.com címre akilt érdekel, vagy hívjon telefonon: 20/228 2620-as számon! Tisztelet és jó munkát mindenkinek! UI.: Ha valaki, úgy dönt hogy venne tőlem nyugodtan megírhatja a véleményét a vásárlásról itt a fórumon :) Köszi előre is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A meseszámok

is változnak. Mi még úgy tanultuk, hogy a leggyakoribb meseszámok a 3 (próba, királyfi, királylány), a 7 (sárkány feje) esetleg 9, 77 vagy 99 (szoba). De mostanában úgy tűnik, a 100-nak van mágikus, misztikus jelentése, az lett az új meseszám. Az épp aktuális miniszterelnök a hivatalba lépése után 100 nappal tart helyzetértékelést, az új főnök kér 100 napot, hogy kicsit legalább átlássa, mi folyik a birodalmában, az olimpia előtt 100 nappal ünnepséget rendeznek, és a post it (az a kis ragasztócsíkos jegyzetlap) is éppen 100 lapos. Ez már nem lehet véletlen. Nálunk meg néha akkora a várakozás, hogy a 4 emeletes várakozás tornyot nagyon kicsinek érezzük. Így hát felhoztam a pincéből egy használaton kívüli képkeretet, és ezt csináltam: A  post it et persze az üvegre ragasztottam, kívülről, minden reggel letépünk egy lapot a tömbről. Ezentúl a Ne irigykedj, csináld utánam! rovatban találjátok meg a könnyen, gyorsan, olcsón megvalósítható ötleteket.

Na de

egy  ilyen csapból  mibe fog folyni a víz? Egy ilyen zöld-arany csodához nem lehet odarakni egy sima fehér porcelánt. Én legalábbis nem vetemednék ilyesmire. Van nálunk egy varázsige. "Csak nyitott elmével és befogadó lélekkel  állj hozzá." Ha egy újabb lakberendezési ötletemet szeretném bemutatni a Páromnak, mindig így kezdem. Hidd el, tetszeni fog, csak elég nyitott elmével és befogadó lélekkel kell hozzáállni. Az esetek 90%-ban működik. (A fennmaradó 8 - 9%-ra érvként ott van az, ami a korábbiakban már bizonyított, az "emlékszel, először azt is hogy lerondáztad, aztán kiderült, hogy tök jó". És van 1 - 2%, amikor semmi nem segít. Ilyenkor gyakorlom az elengedést, hagyom az egészet, és nem búsulok, mert tudom, hogy úgyis kitalálok valami mást.) A mosdó keresésének is így kezdtem neki, nyitott elmével és befogadó lélekkel. Minden megoldás érdekelt. A fehér porcelánon kívül. Na és az üvegmosdón. Az már megvolt, pipa, azért ugyanabba a folyóba csak nem lépné

Na, mi van a plafonon?

Tégla! Erről nem volt szó, ezt nekünk senki nem mondta, pedig ez tégla. Tégla betonban. Hívtuk is az építészt, de hirtelen, hogy helyzet van. Biztatott, hogy folytassuk a feltárást, előbb-utóbb csak találunk mást is a téglán és a betonon kívül. Ha a vakolatot verjük le, széltében terjeszkedünk, és sikerül elég nagy területen leverni, akkor találhatunk egy gerendát. Ha nagy területen nem látunk gerendára utaló jeleket, akkor próbáljunk a dolog mélyére  ásni  vésni, a téglás betonban egy vashálót kellene fellelni. Ez bizony tégla És megvaaaan! Akárhogy is nézem, itt egy gerenda! Újabb telefon az építésznek, eldicsekedtünk a gerendánkkal, ő is velünk örült egy kicsit, aztán szólt, hogy keresni kéne egy másik gerendát is, és lemérni, milyen távol vannak egymástól. És ha már úgyis méricskélünk, mérjük meg azt is, milyen szélesek a gerendák. Rajtunk ne múljon. Feltártunk 2 darab, 15 cm széles vasbeton gerendát egymástól 75 centiméterre. Az a kunkori a képe