Ugrás a fő tartalomra

Versmondó verseny

lesz az iskolában. A másodikosoknak a verses mese jutott.
Elég lelkesen vetettem bele magam a verses mese keresésébe, gondoltam, néhány óra a neten, és már meg is lesz az igazi. Minél több verses mesét olvastam el, annál csüggedtebb lettem. Nyuszik, mackók, sünik, cicák és más effélék ugrándoztak ezekben a versekben. Nagyon aranyos, és kedves, és bájos, és egy óvodás érdeklődésének abszolút megfelel, de egy nagyon komoly másodikos nagylánynak valahogy egyik sem az igazi.
A verses mese keresés második fordulóját a könyvespolcunknál tartottam. Találtam is három verses mesét, amik inkább alternatívak voltak, mintsem gügyék. Már csak a tökéletes jelölt kiválasztása volt hátra. Felolvastam a verseket, majd a zsűri meghozta a döntését.

Varró Dániel: Mese

Hát miről meséljek neked ma este?
A macskagrófkisasszonyról, aki
Egy nap, midőn a konyháját söpörte
Kiment a spájzba, mert éhség gyötörte?
Hanem ott mit lát? – Na, csesszus!
A fridzsiderben kialudt a körte.
Fridzsideremben kialudt az égő
Hát hova legyek mostan, és mitévő?
Így búsúlt, sírt-rítt, így szomorkodék ő.
Fridzsideremben kialudt a körte.
Ki fogja azt énnekem kicserélni?
Ahogy kimondta,
Egy medvevitéz tüstént ott termett előtte!
Abban a nyomban meg is érkezett,
Medvesisak volt rajta, medvepáncél,
Egyszóval teljes medvevértezet.
Mit sírsz-rísz, búslakodsz, szomorkodol,
Világszépbajszú macskagrófkisasszony?
Fridzsideremben kialudt az égő,
Persze, hogy sírok-rívok egyre, még jó.
Hüppögte szemrehányóan a grófkisasszony,
S a két hatalmas macskaszembe könny gyűlt.
De rögtön meg is enyhült.
Te kibírnád cserélni, szép medve vitézem?
Belőled abszolút kinézem.
Van éppenséggel villanyvackorom,
Vallotta meg a medvehős szerényen.
Egyet se búsulj, grófkisasszonyom.
Biciklilámpa, karácsonyfaégő
Van egy egész kis villanykörte szettem.
Hova tettem?
Azzal a zsebében turkálni kezdett,
S a villanykörte, lássatok csudát!
Meglett.
No, megvan.
Kisasszonyom, szemed hármad se pillant,
És ripsz-ropsz megjavítom itt a villanyt.
Úgy is lett.
Hát ennek most már aztán megörültek!
Volt újra frupp, volt újra fény, mi kattan,
És oly szépek voltak mind a ketten . . .
A macska grófkisasszonyon mi volt?
Mi más lett volna rajta? Cicanadrág.
S a medvevitézen? Őrajta mackó?
Nem, egész más volt rajta, ami nagy szó.
Mackónadrágom, mackófölsőm
Kimustráltam, odaadtam kölcsön,
Ezeknek praktikusan kampec.
Teérted lettem medvejampec én.
Eldobtam elviselt dzsogingom érted,
Feladtam régi medve voltom
(Azelőtt lompos, slampos medve voltam),
Bennem a régi medveén megingott.
Lásd, nadrágtartót vettem és szmokingot
A medvevért alá a kedvedért.
Azzal sisakját, páncélját levette,
És ahogy mondta, úgy volt minden éppen!
Meg is fürödtem.
A tóban.
Tette még hozzá kissé elhalóan.
Világszépbajszú macskagrófkisasszony,
Halálosan beléd szerettem asszem.
Nem haragszol?
Csöppet sem haragszom.
Mondta a világszépbajszú macskagrófkisasszony.
Erre megcsókolták egymást,
És bár máig se haltak volna meg.

(Én írtam be ilyen színesben a gépbe, hogy könnyebb legyen megtanulni, a 3 szín a 3 szereplőt jelenti. A kisasszony odáig volt a boldogságtól, hogy biztos senki másnak nem lesz ilyen színes verse.)

És már testet is öltött a világszépbajszú macskagrófkisasszony. (Psssszt! A kisasszony még nem tud róla! Tartsátok a titkot!)



És egy közeli is, a világszép bajszáról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A meseszámok

is változnak. Mi még úgy tanultuk, hogy a leggyakoribb meseszámok a 3 (próba, királyfi, királylány), a 7 (sárkány feje) esetleg 9, 77 vagy 99 (szoba). De mostanában úgy tűnik, a 100-nak van mágikus, misztikus jelentése, az lett az új meseszám. Az épp aktuális miniszterelnök a hivatalba lépése után 100 nappal tart helyzetértékelést, az új főnök kér 100 napot, hogy kicsit legalább átlássa, mi folyik a birodalmában, az olimpia előtt 100 nappal ünnepséget rendeznek, és a post it (az a kis ragasztócsíkos jegyzetlap) is éppen 100 lapos. Ez már nem lehet véletlen. Nálunk meg néha akkora a várakozás, hogy a 4 emeletes várakozás tornyot nagyon kicsinek érezzük. Így hát felhoztam a pincéből egy használaton kívüli képkeretet, és ezt csináltam: A  post it et persze az üvegre ragasztottam, kívülről, minden reggel letépünk egy lapot a tömbről. Ezentúl a Ne irigykedj, csináld utánam! rovatban találjátok meg a könnyen, gyorsan, olcsón megvalósítható ötleteket.

Na de

egy  ilyen csapból  mibe fog folyni a víz? Egy ilyen zöld-arany csodához nem lehet odarakni egy sima fehér porcelánt. Én legalábbis nem vetemednék ilyesmire. Van nálunk egy varázsige. "Csak nyitott elmével és befogadó lélekkel  állj hozzá." Ha egy újabb lakberendezési ötletemet szeretném bemutatni a Páromnak, mindig így kezdem. Hidd el, tetszeni fog, csak elég nyitott elmével és befogadó lélekkel kell hozzáállni. Az esetek 90%-ban működik. (A fennmaradó 8 - 9%-ra érvként ott van az, ami a korábbiakban már bizonyított, az "emlékszel, először azt is hogy lerondáztad, aztán kiderült, hogy tök jó". És van 1 - 2%, amikor semmi nem segít. Ilyenkor gyakorlom az elengedést, hagyom az egészet, és nem búsulok, mert tudom, hogy úgyis kitalálok valami mást.) A mosdó keresésének is így kezdtem neki, nyitott elmével és befogadó lélekkel. Minden megoldás érdekelt. A fehér porcelánon kívül. Na és az üvegmosdón. Az már megvolt, pipa, azért ugyanabba a folyóba csak nem lépné

Na, mi van a plafonon?

Tégla! Erről nem volt szó, ezt nekünk senki nem mondta, pedig ez tégla. Tégla betonban. Hívtuk is az építészt, de hirtelen, hogy helyzet van. Biztatott, hogy folytassuk a feltárást, előbb-utóbb csak találunk mást is a téglán és a betonon kívül. Ha a vakolatot verjük le, széltében terjeszkedünk, és sikerül elég nagy területen leverni, akkor találhatunk egy gerendát. Ha nagy területen nem látunk gerendára utaló jeleket, akkor próbáljunk a dolog mélyére  ásni  vésni, a téglás betonban egy vashálót kellene fellelni. Ez bizony tégla És megvaaaan! Akárhogy is nézem, itt egy gerenda! Újabb telefon az építésznek, eldicsekedtünk a gerendánkkal, ő is velünk örült egy kicsit, aztán szólt, hogy keresni kéne egy másik gerendát is, és lemérni, milyen távol vannak egymástól. És ha már úgyis méricskélünk, mérjük meg azt is, milyen szélesek a gerendák. Rajtunk ne múljon. Feltártunk 2 darab, 15 cm széles vasbeton gerendát egymástól 75 centiméterre. Az a kunkori a képe