Ugrás a fő tartalomra

Ó, milyen

könnyelmű, felelőtlen és meggondolatlan is tudok én lenni!
Legutóbb is, mit műveltem?!
Vettem magamnak egy nyakláncot. Csak úgy, könnyedén, bementem egy boltba, nézelődtem, válogattam, megtetszett, átgondoltam (azóta kiderült, nem elég alaposan), kifizettem.


Aztán hazaparádéztam vele nagy boldogan, és kiderült, hogy elvetemültségemben képes voltam nem hármat venni belőle. Esetleg kettőt, és akkor nekem legfeljebb nem jutott volna, de a kisasszonyoknak igen.
Csak ez az egy volt a boltban, az utolsót vettem meg, gondolom ezért is volt leakciózva.
És hordani is akarom?
Igen, azért vettem. Magamnak. De tényleg.
Na, itt lefagyott a rendszer, és csak néztek rám az elkerekedett gyerekszemek, én meg csakazértse éreztem magam egy önző dögnek, mert vettem magamnak 800 Ft-ért egy nyakláncot.


De kitaláltam a kedélyjavító megoldást.
Vettem levegőn száradó gyurmát.


Felkutattam egy darab drótot, és előszedtem a szerszámokat.


A drótból levágtam egy darabot, és meghajlítottam belőle az eper akasztóját.


A gyurmából mindenkinek kiosztottam egy diónyi darabot. Először gömböt formáztunk belőle, szép simát.


Aztán az egyik végét kicsit csúcsosra alakítottuk. A biztonság kedvéért gondoskodtam mintadarabról is, alig győztem pótolni, mert az asztalra kirakott eperszem valahogy mindig eltűnt :-)


Egy újabb kis darab gyurmát ellapogattunk.


És kivágtuk az eper csumáját belőle.


Az eper laposabb végét vízbe mártottuk és ráragasztottuk a csumáját.


Míg puha volt a gyurma, belenyomtuk az akasztót.


Aztán egy napra félretettük és csak vártuk, hogy megszáradjon.


 A festés (akrilfestékkel) jó móka volt. Látványos, haladós, finommotorikázós, kéz-szem koordinációs.


A pöttyözés most is festékbe mártott gombostűvel ment.


És két rétegben lakkoztuk.


Biztos lesz még egy (néhány) forduló arról, hogy mire fűzzük fel  (bőr zsinór, szatén szalag, egyéb, és mindez milyen színben), de a munkás részével végeztünk.


Bőven maradt még gyurma is, és játékos kedvem is, így másnap délután ezzel vártam a kisasszonyokat:

Kekszkiszúróformák


A hangjegyekbe fogpiszkálóval fúrtam egy-egy lyukat, hogy majd azokból is lehessen medál. Ezek vékonyabbak, mint az eper, ennek megfelelően gyorsabban is száradtak. Lelkesen hívtam a kisasszonyokat, hogy fessük le feketére a gyurmafigurákat. 
A tekintetükből rögtön tudtam, hogy nagyon felnőtt vagyok. Miért is kellene feketére festeni a hangjegyeket? Csak mert úgy általában feketék? És akkor mi van?


Jó, akkor én is hagyom a feketét. Hiszen van fehér festékünk is :-)


És mi az, ami még a fehér festéknél is nagyobb királyság?
Bizony, hogy a lézerarany! (A képeken ugyan nem látszik, de a napfényben az egész glitteresen szikrázva csillog.)


Akadt követőm is:


A magam részéről erre a nyárra lezártnak tekintem a nyaklánc kérdést. De gyurma maradt még, szóval bármi megtörténhet :-)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A meseszámok

is változnak. Mi még úgy tanultuk, hogy a leggyakoribb meseszámok a 3 (próba, királyfi, királylány), a 7 (sárkány feje) esetleg 9, 77 vagy 99 (szoba). De mostanában úgy tűnik, a 100-nak van mágikus, misztikus jelentése, az lett az új meseszám. Az épp aktuális miniszterelnök a hivatalba lépése után 100 nappal tart helyzetértékelést, az új főnök kér 100 napot, hogy kicsit legalább átlássa, mi folyik a birodalmában, az olimpia előtt 100 nappal ünnepséget rendeznek, és a post it (az a kis ragasztócsíkos jegyzetlap) is éppen 100 lapos. Ez már nem lehet véletlen. Nálunk meg néha akkora a várakozás, hogy a 4 emeletes várakozás tornyot nagyon kicsinek érezzük. Így hát felhoztam a pincéből egy használaton kívüli képkeretet, és ezt csináltam: A  post it et persze az üvegre ragasztottam, kívülről, minden reggel letépünk egy lapot a tömbről. Ezentúl a Ne irigykedj, csináld utánam! rovatban találjátok meg a könnyen, gyorsan, olcsón megvalósítható ötleteket.

Na de

egy  ilyen csapból  mibe fog folyni a víz? Egy ilyen zöld-arany csodához nem lehet odarakni egy sima fehér porcelánt. Én legalábbis nem vetemednék ilyesmire. Van nálunk egy varázsige. "Csak nyitott elmével és befogadó lélekkel  állj hozzá." Ha egy újabb lakberendezési ötletemet szeretném bemutatni a Páromnak, mindig így kezdem. Hidd el, tetszeni fog, csak elég nyitott elmével és befogadó lélekkel kell hozzáállni. Az esetek 90%-ban működik. (A fennmaradó 8 - 9%-ra érvként ott van az, ami a korábbiakban már bizonyított, az "emlékszel, először azt is hogy lerondáztad, aztán kiderült, hogy tök jó". És van 1 - 2%, amikor semmi nem segít. Ilyenkor gyakorlom az elengedést, hagyom az egészet, és nem búsulok, mert tudom, hogy úgyis kitalálok valami mást.) A mosdó keresésének is így kezdtem neki, nyitott elmével és befogadó lélekkel. Minden megoldás érdekelt. A fehér porcelánon kívül. Na és az üvegmosdón. Az már megvolt, pipa, azért ugyanabba a folyóba csak nem lépné

Na, mi van a plafonon?

Tégla! Erről nem volt szó, ezt nekünk senki nem mondta, pedig ez tégla. Tégla betonban. Hívtuk is az építészt, de hirtelen, hogy helyzet van. Biztatott, hogy folytassuk a feltárást, előbb-utóbb csak találunk mást is a téglán és a betonon kívül. Ha a vakolatot verjük le, széltében terjeszkedünk, és sikerül elég nagy területen leverni, akkor találhatunk egy gerendát. Ha nagy területen nem látunk gerendára utaló jeleket, akkor próbáljunk a dolog mélyére  ásni  vésni, a téglás betonban egy vashálót kellene fellelni. Ez bizony tégla És megvaaaan! Akárhogy is nézem, itt egy gerenda! Újabb telefon az építésznek, eldicsekedtünk a gerendánkkal, ő is velünk örült egy kicsit, aztán szólt, hogy keresni kéne egy másik gerendát is, és lemérni, milyen távol vannak egymástól. És ha már úgyis méricskélünk, mérjük meg azt is, milyen szélesek a gerendák. Rajtunk ne múljon. Feltártunk 2 darab, 15 cm széles vasbeton gerendát egymástól 75 centiméterre. Az a kunkori a képe