Ugrás a fő tartalomra

Bizony

tök lett a filcekből. A narancssárgából. A zöld meg ugye a levél. Na de a fekete?
Az úgy volt, hogy először táskákat varrtam. Sütőtökös, Halloweenes táskákat.
Aztán következett a bélés.
A narancssárga fekete, színes mintás bélést kapott.


A feketéhez narancssárga alapon fehér pöttyöset választottam.
Ezután a díszítés következett. A zöld filcből megcsináltam a levelet, felvarrtam a táskára.
És még egy raffia masnival is kiegészítettem.
Ilyen lett.
És nem tudom eldönteni, hogy ezzel ártottam-e az ügynek, vagy használtam. Jobb a levéllel, vagy rosszabb?

Addig gondolkodtam ezen, hogy varrtam egy harmadik töktásákát is. Húsvét előtt varrtam nyuszitáskákat, akkor csináltam először, hogy tulajdonképpen a bélés került kívülre. Nagyon szerettem, sok variációs lehetőséget adott. És a sütőtökkel is működik.

Ennek a bélése lett fekete filc.

És ígértem játékot is. Aki szeretne egy ilyen sütőtök táskát, küldjön megjegyzésben egy őszi verset szeptember 30-án este 8-ig.
A nyertes nem ezek közül a táskák közül kap egyet, hanem kiválaszthatja, hogy milyet szeretne, és azt elkészítem neki.




Megjegyzések

  1. Szerintem KELL a levél, úgy kerek. :)
    Majd küldöm a verset.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem levéllel is és anélkül is jó. :)
    Nekem ez a kedvenc őszi versem:

    ITT VAN AZ ŐSZ, ITT VAN UJRA

    Itt van az ősz, itt van ujra,
    S szép, mint mindig, énnekem.
    Tudja isten, hogy mi okból
    Szeretem? de szeretem.

    Kiülök a dombtetőre,
    Innen nézek szerteszét,
    S hallgatom a fák lehulló
    Levelének lágy neszét.

    Mosolyogva néz a földre
    A szelíd nap sugara,
    Mint elalvó gyermekére
    Néz a szerető anya.

    És valóban ősszel a föld
    Csak elalszik, nem hal meg;
    Szeméből is látszik, hogy csak
    Álmos ő, de nem beteg.

    Levetette szép ruháit,
    Csendesen levetkezett;
    Majd felöltözik, ha virrad
    Reggele, a kikelet.

    Aludjál hát, szép természet,
    Csak aludjál reggelig,
    S álmodj olyakat, amikben
    Legnagyobb kedved telik.

    Én ujjam hegyével halkan
    Lantomat megpenditem,
    Altató dalod gyanánt zeng
    Méla csendes énekem. –

    Kedvesem, te űlj le mellém,
    Űlj itt addig szótlanúl,
    Míg dalom, mint tó fölött a
    Suttogó szél, elvonúl.

    Ha megcsókolsz, ajkaimra
    Ajkadat szép lassan tedd,
    Föl ne keltsük álmából a
    Szendergő természetet.

    (Erdőd, 1848. november 17–30.)

    :)

    VálaszTörlés
  3. Én egy gyerekverssel nevezek:

    Fülöp Gábor
    Szeptemberi kerge fecske

    egy kerge fecske körbeszáll
    a villanydrót fölött
    karcsú teste ó ma este
    frakkba öltözött
    a villanydróton nagyban áll
    a kerge fecske bál
    fecsketrónon ül középen
    kerge fecske cár
    egy ferge kecske arra jár
    e bálterem alatt
    s látja hogy a villanydróton
    fecskecár mulat
    miért hogy a villanydróton
    áll a fecsketánc
    fecskeherceg elvesz tán
    egy kerge fecskelányt?
    Fecskedrótról lecsivitel
    kerge fecske cár:
    ugyan dehogy ez csupán a
    fecske búcsúbál
    jól tudod te ferge kecske
    szeptemberre jár
    holnap minden kerge fecske
    Afrikába száll.

    VálaszTörlés
  4. Jó ez az őszi téma, nagyon megfogtál vele :D Jó volt egy kicsit csemegézni az őszi versek közt :D

    A vers amit választottam:

    Helen Bereg
    Őszi hangulat

    Öleld magadhoz nyár
    Gyengülő melegét!
    Hangtalan jön az ősz.
    Tegnap még zöld levél
    Nap-nap után érzi,
    Mint festi sárgára
    Ősz ecsetje, a dér.

    Sárga lombkorona
    Vöröses színre vált.
    Rövid átmenet csupán,
    S barnára aszalja
    Az őszi elmúlás.

    Hangtalan jön az ősz,
    Ködfátyolt borít
    Reggelente a fákra.
    Harmat csillogása
    Reszketve esik
    Hidegen didergő,
    Rongyos lombruhára.

    Lassan minden levél
    Avarrá csendesül,
    Hajdanvolt zöldjét
    Emlékképként őrzi
    Szem írisze ott belül.

    Nyirkos hajnali szél
    Elfújja napsugár
    Gyengülő melegét.
    Öleld magadhoz!
    Rejts ruhád alá!

    VálaszTörlés
  5. Hát persze, hogy addig tötyörésztem míg elfelejtettem és lemaradtam. :((

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A meseszámok

is változnak. Mi még úgy tanultuk, hogy a leggyakoribb meseszámok a 3 (próba, királyfi, királylány), a 7 (sárkány feje) esetleg 9, 77 vagy 99 (szoba). De mostanában úgy tűnik, a 100-nak van mágikus, misztikus jelentése, az lett az új meseszám. Az épp aktuális miniszterelnök a hivatalba lépése után 100 nappal tart helyzetértékelést, az új főnök kér 100 napot, hogy kicsit legalább átlássa, mi folyik a birodalmában, az olimpia előtt 100 nappal ünnepséget rendeznek, és a post it (az a kis ragasztócsíkos jegyzetlap) is éppen 100 lapos. Ez már nem lehet véletlen. Nálunk meg néha akkora a várakozás, hogy a 4 emeletes várakozás tornyot nagyon kicsinek érezzük. Így hát felhoztam a pincéből egy használaton kívüli képkeretet, és ezt csináltam: A  post it et persze az üvegre ragasztottam, kívülről, minden reggel letépünk egy lapot a tömbről. Ezentúl a Ne irigykedj, csináld utánam! rovatban találjátok meg a könnyen, gyorsan, olcsón megvalósítható ötleteket.

Na de

egy  ilyen csapból  mibe fog folyni a víz? Egy ilyen zöld-arany csodához nem lehet odarakni egy sima fehér porcelánt. Én legalábbis nem vetemednék ilyesmire. Van nálunk egy varázsige. "Csak nyitott elmével és befogadó lélekkel  állj hozzá." Ha egy újabb lakberendezési ötletemet szeretném bemutatni a Páromnak, mindig így kezdem. Hidd el, tetszeni fog, csak elég nyitott elmével és befogadó lélekkel kell hozzáállni. Az esetek 90%-ban működik. (A fennmaradó 8 - 9%-ra érvként ott van az, ami a korábbiakban már bizonyított, az "emlékszel, először azt is hogy lerondáztad, aztán kiderült, hogy tök jó". És van 1 - 2%, amikor semmi nem segít. Ilyenkor gyakorlom az elengedést, hagyom az egészet, és nem búsulok, mert tudom, hogy úgyis kitalálok valami mást.) A mosdó keresésének is így kezdtem neki, nyitott elmével és befogadó lélekkel. Minden megoldás érdekelt. A fehér porcelánon kívül. Na és az üvegmosdón. Az már megvolt, pipa, azért ugyanabba a folyóba csak nem lépné

Na, mi van a plafonon?

Tégla! Erről nem volt szó, ezt nekünk senki nem mondta, pedig ez tégla. Tégla betonban. Hívtuk is az építészt, de hirtelen, hogy helyzet van. Biztatott, hogy folytassuk a feltárást, előbb-utóbb csak találunk mást is a téglán és a betonon kívül. Ha a vakolatot verjük le, széltében terjeszkedünk, és sikerül elég nagy területen leverni, akkor találhatunk egy gerendát. Ha nagy területen nem látunk gerendára utaló jeleket, akkor próbáljunk a dolog mélyére  ásni  vésni, a téglás betonban egy vashálót kellene fellelni. Ez bizony tégla És megvaaaan! Akárhogy is nézem, itt egy gerenda! Újabb telefon az építésznek, eldicsekedtünk a gerendánkkal, ő is velünk örült egy kicsit, aztán szólt, hogy keresni kéne egy másik gerendát is, és lemérni, milyen távol vannak egymástól. És ha már úgyis méricskélünk, mérjük meg azt is, milyen szélesek a gerendák. Rajtunk ne múljon. Feltártunk 2 darab, 15 cm széles vasbeton gerendát egymástól 75 centiméterre. Az a kunkori a képe